close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אנרגיה סולארית ביתית

מערכת שורשכ אדר, תשעח07/03/2018

מות האנרגיה אשר אנו מבזבזים בשימוש ביתי היא גדולה מאוד וניתן בקלות לחסוך חשמל באחוזים רבים וזה כמובן יביא גם לחסכון כספי ניכר מאוד

תגיות:
המרדף אחר אנרגיה ירוקה נמצא בעיצומו. רבים כבר הבינו שמדובר בנכס שלא יסולא בפז. הפיתוחים מתקיימים כל העת ונכון היום ניתן לייצר אנרגיה ירוקה אשר מספיקה לשימושים ביתיים רבים. כמות האנרגיה אשר אנו מבזבזים בשימוש ביתי היא גדולה מאוד וניתן בקלות לחסוך חשמל באחוזים רבים וזה כמובן יביא גם לחסכון כספי ניכר מאוד.

לאחרונה החלה הממשלה במדיניות אשר נועדה לעודד הקמת מערכות סולאריות ביתיות בבתים פרטיים וכמובן שגם לעסקים. מדיניות זו תיתן לנו אפשרות למכור חשמל לחברת החשמל במחיר שהוא גבוה יחסית וכל זאת למשך 20 שנה לפחות כרגע. קו זה מוגבל לכמות מסוימת של מערכות שיוקמו ולכן כדאי למהר ולעלות על העגלה.

ממה מורכבת המערכת?
מערכת סולארית מכילה רכיבים שונים אשר הופכים אותה לכלי ליצור חשמל. היא כוללת פאנלים סולאריים אשר קולטים את קרני השמש, ממירים חשמליים מיוחדים שהופכים זרם ישיר לחילופי וגם מונה דיגיטלי אשר מותקן על ידי חברת החשמל ובעזרתו ניתן לאמוד את החשבון החודשי.

החשמל אשר מיוצר במערכת הביתית הוא לשימושכם ואתם יכולים לעשות בו ככל העולה על רוחכם. החשמל שמיוצר מועבר ישירות אל לוח החשמל המקומי. מלוח החשמל מוזרם העודף אל רשת החשמל הארצית ומתווסף אל כלל החשמל אשר זורם ברשת. כמובן שחברת החשמל לא מקבלת את החשמל בחינם והיא משלמת עליו מחיר הוגן.

מה צריך בשביל שכל זה יעבוד?
בניגוד לדעה הרווחת אין כל צורך במצברים על מנת לאגור את החשמל. המערכת אינה זקוקה להם והחשמל עובר דרך המונה ייצור אשר הותקן בזמן שחיברו את המערכת אל חברת החשמל. את הכסף בעבור החשמל כל לקוח מקבל כזיכוי. ניתן להתקין מצברים כגיבוי למערכת אך לא חייבים לעשות זאת. מומלץ לטפל במערכת מבחינת ניקיון של הפאנלים שקולטים וזאת על מנת לקבל את התפוקה המקסימלית שהמערכת יכולה לייצר.

כדאי לנקות את הפאנלים בכל שלושה חודשים, ואם מדובר באזורים מדבריים אז אפשר לעשות זאת בתדירות גבוהה יותר. אפשר לעקוב אחרי בביצועים השונים של המערכת 24/7 וזאת על ידי חיבור שלה אל מערכת האינטרנט. ניתן להשוות את התפוקה של החשמל שמיוצר במערכת לגרף של התפוקה אשר צפויה ובצורה זו אפשר להבין האם המערכת מתפקדת כמו שצריך.

מה כולל התהליך?
בשלב הראשון יש להגיש היתר בניה אשר ניתן להשיג ברשות המקומית. זה ייקח בסביבות 30 יום ובמקביל ניתן להתחיל לתכנן את המערכת הסולארית. כל גג מביא אתו תנאים משלו כך שמדובר במערכת שונה בכל מצב. כאשר יש בידינו את כל ההיתרים הדרושים לבניית מערכת סולארית יש לפתוח תיק בחברת החשמל. תהליך זה לוקח בערך שלושה שבועות.

אחרי שמתבצע תיאום עם חברת החשמל אפשר להתחיל בהתקנת המערכת שנמשכת במרבית המקרים יומיים עד שלושה ימים בקירוב. בתום ההתקנה נערוך בדיקה עם חברת החשמל ונוודא שהכול תקין ועובד כמו שצריך. כדאי לבטח את המערכת ומרבית חברות הביטוח יעשו זאת בשמחה. סולארי בקליק הינה חברה אשר מציעה שירות של הקמת רשתות סולאריות מסוגים שונים. מומלץ לפנות ולקבל מידע נוסף בנושא רשתות סולאריות.

למחירון מערכות סולאריות לחץ כאן!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה